
Cele i założenia programowe studiów
Menedżer Zarządzania Procesami Jakościowymi (MZPJ)
Podyplomowe Studia „Menedżer Zarządzania Procesami Jakościowymi” realizowane są przez Lidera - WARSZAWSKĄ SZKOŁĘ ZARZĄDZANIA – SZKOŁĘ WYŻSZĄ oraz przez firmę MALINOWSKI & PARTNERS, BOGDAN MALINOWSKI - Partnera Projektu.
Głównym celem projektu jest uzupełnienie wiedzy, podniesienie kwalifikacji i umiejętności uczestników studiów, przydatnych na stanowiskach kierowniczych i wykonawczych, a także wpłynięcie na pozytywne zmiany osobowościowe uczestników studiów. Cele szczegółowe polegają na nabyciu praktycznych umiejętności zarządzania procesami jakości w przedsiębiorstwie oraz konstruowania i wykorzystania narzędzi wspomagających proces zarządzania. Umiejętności te umożliwią wprowadzenie krok po kroku systemu zarządzania procesami w przedsiębiorstwie, a następnie podjęcie pracy w charakterze pełnomocnika ds. jakości lub audytora wewnętrznego.
Ramowy program studiów
LP | Przedmiot | semestr | Liczba godzin |
1 | Praktyczne aspekty zarządzania w organizacji | I | 8 |
2 | Podejście procesowe w systemie zarządzania jakością ISO 9001 | I | 10 |
3 | Projektowanie i modelowanie procesów | I | 12 |
4 | Wdrożenie systemu zarządzania jakością w organizacji | I | 8 |
5 | Cykl zarządzania projektem a podejście procesowe | I | 18 |
6 | TQM - Kompleksowe zarządzanie jakością | I | 6 |
7 | Zintegrowany system zarządzania procesami (ISO 9001, ISO 14001, PN N 18001) | I | 18 |
8 | CAF- Powszechny Model Samooceny | I | 8 |
9 | Funkcje i zadania menedżera jakości | I | 8 |
10 | Seminarium dyplomowe | I | |
suma godzin w I semestrze | 96 | ||
1 | Seminarium dyplomowe | II | |
2 | Narzędzia doskonalenia systemu zarządzania jakością | II | 8 |
3 | Audyt wewnętrzny | II | 16 |
4 | Model Doskonałości EFQM, Model doskonalenia zarządzania Polską Nagrodą Jakości, Samoocena organizacji | II | 8 |
5 | Komunikacja w nowej procesowej organizacji | II | 8 |
6 | Metody projektowania i doskonalenia jakości produktów/usług | II | 8 |
7 | Metody statystyczne w zarządzaniu jakością | II | 8 |
8 | Organizacja spotkań i wystąpienia publiczne | II | 6 |
9 | Strategiczna Karta Wyników - przy realizacji strategii budowania wartości firmy | II | 10 |
10 | Six Sigma | II | 16 |
11 | Benchmarking | II | 8 |
suma godzin w II semestrze | 96 | ||
suma godzin całych studiów | 192 |
Studia ukierunkowane są na praktykę, dlatego oprócz wykładów podstawę zajęć stanowić będą ćwiczenia, warsztaty oraz wymiana doświadczeń pomiędzy praktykami. W trakcie studiów studenci przygotują pod kierunkiem promotora pracę dyplomową na przykładzie własnego miejsca pracy. Udział w zajęciach, zaliczenie poszczególnych przedmiotów, zdanie ustnego egzaminu końcowego oraz napisanie pozytywnie ocenionej pracy dyplomowej będzie podstawą uzyskania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych. Niezależnie od tego na zakończenie I semestru zostanie przeprowadzony egzamin na „Audytora Wewnętrznego” oraz po II semestrze na „Menedżera Jakości”. Po pozytywnym zaliczeniu tych egzaminów zostaną wystawione certyfikaty „Audytora Wewnętrznego” i „Menedżera Jakości”.
Studentom zapewni się materiały dydaktyczne. Wiedza praktyczna wraz z konkretnymi przykładami do zastosowania będzie przedstawiona w formie podwójnego pakietu edukacyjnego tj. poradnika „Krok po kroku jak wdrożyć system zarządzania procesami wg ISO 9001 i uniknąć najczęstszych błędów” oraz 4 prezentacji w celu wykorzystywania do szkoleń wewnętrznych.